top of page

הארנק הדיגיטלי: ערוץ שיווקי חכם שנמצא כבר אצל הלקוחות שלכם

  • תמונת הסופר/ת: Lotem Ramot
    Lotem Ramot
  • לפני 6 ימים
  • זמן קריאה 3 דקות

עודכן: לפני 4 ימים

בלי לפתח אפליקציה, עם נוכחות חזקה ופרסונליזציה מתקדמת – כך תהפכו את הארנק הדיגיטלי לערוץ שיווקי אפקטיבי ומדויק, שמחובר ללקוח בזמן ובמקום הנכון.


כשהשוק הופך צפוף ותחרותי, נדרשת גישה שיווקית חכמה יותר, כזו שמבוססת על דאטה, תזמון מדויק והבנה עמוקה של ההרגלים הדיגיטליים של הלקוחות.


אחד הכלים החזקים שעומדים היום לרשות משווקים נמצא כבר היום בטלפון של הלקוח: הארנק הדיגיטלי – Apple Wallet ו-Google Wallet.


Mobile Wallet Emarsys


מפלטפורמת תשלום - לפלטפורמת שיווק חכמה


אם בעבר הארנק הדיגיטלי שימש לתשלומים בלבד או לכרטיסים חד-פעמיים, כיום הוא מאפשר לארגונים להנפיק כרטיסים דינמיים ופרסונליים – עם ערך שיווקי ממשי: כרטיס מועדון לקוחות, קופונים, שוברים, כרטיסי מתנה, הזמנות לאירועים, הטבות ועוד.


הכרטיסים מתעדכנים בזמן אמת, ומאפשרים תקשורת חכמה ורציפה – בלי אפליקציה, בלי חיכוך.



והלקוחות? הם כבר שם


בישראל, כמעט שליש מהעסקאות הפיזיות מתבצעות כבר דרך הארנק הדיגיטלי - לפי שב"א, המפתחת ומנהלת את מערכת התשלומים בכרטיסי אשראי, בפברואר 2024 הארנקים הדיגיטליים שימשו ב‑27.8% מכלל העסקאות הפיזיות בכרטיס אשראי, הנתון הזה מראה חדירה עמוקה של תשלומי הארנק לחיי היומיום.


עבור משווקים, גל זה מציג הזדמנות ליצור הצעות משכנעות ואישיות במיוחד, תוכניות נאמנות וחוויות מרתקות שמהדהדות עם הצרכן במקום שבו הוא כבר נמצא.



כשהארנק הדיגיטלי הוא חלק ממערכת שיווק חכמה - הערך גדל משמעותית


ארגונים שרוצים לשלב ארנק דיגיטלי כחלק ממערך השיווק יכולים לעשות זאת כחלק אינטגרלי ממסעות השיווק ב־SAP Emarsys, פלטפורמה רב־ערוצית מתקדמת לניהול שיווק חכם. ניתן להפיק כרטיס אישי ולשלוח אותו בסמס או מייל, לעדכן אותו בזמן אמת לפי התנהגות הלקוח, ולשלב אותו בערוצים נוספים כמו WhatsApp, אפליקציה, אתר ועוד – הכל מתוך מערכת אחת. המערכת תומכת בפרסונליזציה בזמן אמת, אנליטיקות מתקדמות, ויכולת לעדכן את הכרטיס לפי התנהגות הלקוח.


במקום לפתח אפליקציה יקרה – ניתן לייצר חוויה דמוית אפליקציה בעלות נמוכה, בזמינות מיידית וללא חיכוך.



יתרונות אסטרטגיים שמתחברים ליעדים עסקיים

🔹 נוכחות בזמן אמת – הכרטיס הדיגיטלי בארנק מוצג במסך הנעילה, עם עדכונים חיים (Live Updates).

🔹 פרסונליזציה מתמשכת – תוכן הכרטיס משתנה אוטומטית לפי היסטוריית רכישות, סטטוס במועדון, קופונים זמינים ועוד.

🔹חוויית משתמש חלקה – לא נדרשת הורדה של אפליקציה. ההוספה פשוטה ומהירה עם אחוזי אימוץ גבוהים.

🔹 שיווק מבוסס מיקום – ניתן להפעיל תזכורות או הצעות כשהלקוח קרוב לסניף.

🔹 מבלי להסתמך על cookies – תקשורת ישירה ואישית בלי להסתמך על cookies, אפליקציות או פתיחת מיילים.

🔹 חיסכון תפעולי משמעותי – פתרון יעיל, זול לתחזוקה וגמיש לצמיחה.
 





מקרה בוחן של City Beach: חווית מועדון מתקדמת בארנק הדיגטלי


האתגר:

רשת האופנה הבינלאומית City Beach, מנהלת מעל 70 סניפים ו-1.4 מיליון לקוחות רשומים, חיפשה פתרון לניהול חוויית לקוח פרסונלית במטרה לחזק את הקשר עם הלקוחות בכל נקודות המגע – וכל זאת בלי להשקיע בפיתוח אפליקציה.


הפתרון:

מינוף ארנקים ניידים כפתרון דיגיטלי באמצעות פלטפורמת SAP Emarsys. אסטרטגיה זו הציעה פתרון תלת-שלבי שיכול לצמוח יחד איתם תוך פתרון האתגרים המיידיים שלהם:


  1. שדרוג חוויית החנות - סיטי ביץ' שינתה את תהליך התשלום שלה עם קודי QR בכל קופה. סריקה מהירה אחת החליפה את התהליך המסורבל של הזנת נתונים ידנית, והפכה את מה שהיה פעם צוואר בקבוק לנקודת חיבור חלקה בין הלקוח למותג.


  2. נאמנות ללא מאמץ - סיטי ביץ' שילבה את מערכת הנאמנות שלה ישירות באסטרטגיית הארנק הנייד שלה. גישה זו, ללא מגע רב, הניבה תוצאות בעלות השפעה גבוהה מבלי לדרוש מאמץ נוסף מצד הצוות או הלקוחות. יתרה מכך, כל עסקה הפכה להזדמנות להתאים לקוחות בחנות לחשבונות הנאמנות שלהם בצורה חלקה, ובכך יצרה לולאת משוב מותאמת אישית שתחזק את הקשר בין המותג ללקוח.


  3. מעורבות חכמה - סיטי ביץ' מצאה דרך להישאר מחוברת ללקוחותיה באמצעות התראות אסטרטגיות בארנק הדיגטלי - עם תוכן פרסונלי ונוכחות על מסך הנעילה. כל הודעה הפכה להזדמנות ממוקדת למעורבות, תוך התמקדות בטיפוח קשרים קיימים במקום במרדף אחר חדשים.

    Mobile Wallet Emarsys

    התוצאה

    ההימור האסטרטגי של סיטי ביץ' השתלם בענק: שיעור ההרשמה למועדון זינק ל־40% - נתון שיגרום לכל קמעונאי לשים לב אליו.


    אבל הערך האמיתי של אסטרטגיית הארנק הנייד של סיטי ביץ' משתרע הרבה מעבר למספרים. הארגון בנה תשתית שיווקית חדשה, ברת קיימא, שמוכנה לצמיחה עתידית – ומספקת:

    (1) התאמה אישית: הנתונים העשירים הזורמים דרך מערכת הארנק הנייד שלהם פותחים דלתות חדשות לקידומי מכירות מותאמים אישית במיוחד.

    (2) אלטרנטיבה לאפליקציה: על ידי בחירה בארנק נייד על פני פיתוח אפליקציה, סיטי ביץ' השיגה מעורבות דמוית אפליקציה ללא תג מחיר הפיתוח הכבד.

    (3) מסגרת מוכנה לעתיד: הם יצרו פלטפורמה גמישה שיכולה להתפתח באופן טבעי ככל שצרכיהם גדלים.


    מה שהתחיל כפתרון מהיר הפך לאסטרטגיית נאמנות מודרנית שמביאה תוצאות כבר היום – עם יכולת לגדול מחר.

Mobile Wallet Emarsys

לסיכום


שיווק בארנק הדיגיטלי הוא הרבה מעבר לטרנד – מדובר בערוץ פרקטי, נגיש ויעיל שמתחבר ישירות להרגלי הצריכה של הלקוחות. הוא מאפשר תקשורת פרסונלית, זמינה ונוכחת, בלי לבנות תשתיות כבדות, ועם ערך מדיד לאורך זמן.


ב־BE2SEE אנחנו מלווים ארגונים בשילוב הארנק הדיגיטלי בתוך מהלכי השיווק הכוללים שלהם – כמענה עסקי, כחלק ממסעות לקוח, וכדרך לייצר קשר מדויק ומתמשך עם הלקוח.


רוצים להבין איך זה יכול להיראות אצלכם?

נשמח לשיחה ראשונית, לשתף בדוגמאות ולהתאים פתרון שמתאים בדיוק לצרכים וללקוחות שלכם.

 
 
bottom of page